ספרות עיון

גבירותיי ורבותיי, מהפך

1981-1977: ארבע השנים שבהן שינתה ישראל את פניה

במשך שלושים שנות ישיבה באופוזיציה תכנן מנחם בגין, יו"ר תנועת החרות, כיצד יעצב מחדש את ישראל ואת זהותה. ממדינה סוציאליסטית חילונית, שרבים מאזרחיה חשים שהיא מנוכרת כלפיהם - למדינה משגשגת שאופייה התרבותי היהודי מודגש. ברית מזהירה שהצליח לרקום בין "המשפחה הלוחמת", "ישראל השנייה", הליברלים חסידי המשק החופשי, הדתיים והחרדים - היא שהבשילה את המהפך של 1977. ברית זו היא גם היסוד המארגן את הפוליטיקה הישראלית מאז ועד היום.

הספר עוקב אחר סיפור העלילה הדרמטי של ארבע שנות ממשלת בגין הראשונה, שבהן שקדו בגין וחבריו על מימוש תוכניותיהם. החזון רב-הפנים הועמד במבחנים קשים ובלתי-פוסקים: אווירה בינלאומית עוינת, התנגדות מצד ממסד ותיק ובעל עוצמה, הזדמנות חסרת תקדים לחוזה שלום תמורת נסיגה מקפת, ומתח בין צורכי המשק לבין קשייו המיידיים של הציבור משכבות המצמוקה. ובכל זאת, הברית צלחה את המים הסוערים, ומארבע השנים ההן נולדה ישראל חדשה.

הספר יצא בהוצאת שיבולת.

לא חייבת כלום לאף אחד

בעידן שבו כמויות המידע אינסופיות ורעשי הרקע מרחיקים אותנו מבחירה אפקטיבית, אנחנו זקוקים למצפן כלכלי ואישי. "לא חייבת כלום לאף אחד" משמש מגדלור בחשכה ונכתב כדי לחסוך לכם הרבה משאבי נפש, זמן, ובעיקר כסף.

כרמי אור פורסת מערך של כללים פשוטים לבניית תכנית כלכלית שמתאימה לערכים ולשאיפות שלך בדרך לחיים טובים ורגועים.

הספר זמין ברשתות הספרים.

68 דברים שאת צריכה לדעת לפני הלידה

מה קורה בחדר הלידה? אילו בדיקות התינוק עובר? האם יש לך זכות או יכולת להשפיע על הטיפול בתינוק שלך בבית החולים? ומה קורה כשחוזרים הביתה? איך מודדים את כמויות החלב? וכשיש לתינוק חום - מתי רצים לבית החולים ומתי אפשר להירגע ולטפל בתינוק בבית?

הנתורופתית נטלי גל מונה בפניכם את כל הדברים שחשוב לדעת לפני לידה ובתחילת דרככם ההורית, ועד כה לא היה מי שיגיד לכם.

דרך אישה - שאלות ותשובות על מיניות, פוריות והיריון

"אני לא רואה את עצמי כמביאת שינוי. בכלל לא. לא אכפת לי ולא מזיז לי מה אנשים עושים לעצמם. זה העניין שלהם. כשאני אומרת משהו זה סימן שמתחשק לי לומר אותו. ואם יש לי קהל שומעים – מה טוב. אין קהל – גם טוב. זה נטול עכבות לחלוטין. מי שרוצה לוקח, ומי שלא – לא. וזה בסדר גמור. ככה אין לי שום תסכולים. ברור לי שכאשר התלמיד מוכן, המורה שלו מגיע. ומי אמר שאני זו המורה? מי אני בכלל?" (מתוך אחת התשובות)

ואף על פי שלא היה אכפת לה ולא "הזיז" לה, ולצד שלל עיסוקיה והיותה אם לשישה ילדים – ניצלה דפנה מאיר כל שנייה אפשרית כדי לענות לרבים שצבאו על חשבון המייל שלה. היא הקלידה דרך הטלפון מגילות בענייני רפואה והשקפה, וקוטן המסך לא פגע באורך ורוחב היריעה ובלכידותה. בעת הצורך נתנה מענה רפואי, וכשנדרש – חיזוק נפשי; ורק מענה הלכתי סירבה לתת, אף על פי שידעה את ההלכה על בוריה, כי כפי שכתבה: "אני אחות ולא רבנית. אין לי שום עניין לפסוק הלכות או לדרג את הרמה הרוחנית והדתית של אף אדם בעולם, וגם לא את חומרת העבירות של אף אחד בעולם. אפילו אם תבקשו יפה, לא אכניס את עצמי למקום הזה. זה לא מתאים לי."

דרך אישה מביא מקצת מפרי עמלה של דפנה מאיר במהלך חייה הקצרים ומשקף את עולמה העשיר, את סגנונה הייחודי והחריף ובעיקר את ההשקפה שגיבשה במהלך השנים בכל הנוגע לפוריות, למיניות ולהיריון. כמי שהיתה חלוצה ומחדשת בתחומים אלה, ראויה דפנה שדבריה ייערכו וייכרכו בספר למען הדורות הבאים.

לרכישת הספר לחצו כאן.

אומנות ההורות

כל אחד מאתנו צריך לדעת את זה, צריך להיות מסוגל להכין את הילדים שלו לחיים, למימוש עצמי ולהגשמה.

לילדים שלנו יש יכולות, כישורים ואיכויות, ואנחנו אחראים לעזור להם להכיר בהם ולחבר אותם לכל המשאבים החיוביים שיש בהם!

למה? כי זה מה שיידרש מהם כדי להצליח בחיים, כדי לעמוד בקצב של העידן החדש.

איך נהיה אמני ההורות של ילדינו? מתוך היכולת להיות עבורם הורה מברר, המתמקד בחוזקות שלהם, מקשיב, מכבד, ומכיל אותם באשר הם!


הספר הזה הוא אחד החשובים שערכתי, להורות ולחיים בכלל.


לרכישה לחצו כאן.

אישה. דתייה. עסקית.

למידה עסקית לאורה של נעמה הנקין הי"ד

נעמה הנקין לבית ערמוני, הייתה דתייה עסקית מוכשרת ואחת ממובילות הדעה בקהילת הפייסבוק "דתיות עסקיות מדברות", שמאגדת בתוכה למעלה מ-7000 בעלות עסקים דתיות העוסקות בשיח, בלמידה וביצירת שותפות לדרך.

נעמה מצאה בקבוצה "מקום" כהגדרתה, וחברותיה לקבוצה מצאו בה עסקיות חדה ובלתי מתפשרת, לצד דתיות חדה ובלתי מתפשרת.

לאחר הרצחה, הורמו אין-ספור גבות של חברות הקבוצה ונשים אחרות שנחשפו לדמותה של נעמה. החוכמה האדירה שהייתה בה, האמונה, הנוכחות, העזרה שהגישה לרבות, העצות שהשיאה - לא עלו בקנה אחד עם שנותיה הספורות, או עם הציפיות שיש לנו מאישה צעירה כל כך, והאובדן היה בלתי נתפס.

החוברת שנערכה בשיתופה ובברכתה של משפחת ערמוני, משפחתה של נעמה ז"ל, היא ניסיון ללכוד את הפנינים שזרתה נעמה בדרכה, את האור הגדול שהיה בה, את הדרך הברורה והמושכלת, את היכולת לעשות את כל הדברים שהאמינה בהם כפי שהאמינה בהם, ואת החיות הגדולה שהייתה בה.

אפקטיבית

איך זה שיש נשים שמצליחות לשים מטרה ברורה מול העיניים ולהשיג אותה בקלות ויש כאלה שלא?

איך יש אימהות ש"מתקתקות" משימות, וכאלה שאף פעם לא מצליחות להיות יעילות? האם אפשרי בכלל גם וגם, גם להצליח בקריירה וגם להיות אימא נוכחת וגם בת זוג מאושרת? הספר הזה יוכיח שכן!

"אפקטיבית" הוא ספר חווייתי, צבעוני, מעורר מחשבה וסופר פרקטי, מלא בדוגמאות, סיפורים וכלים שיובילו אותך צעד אחר צעד לחיים מאוזנים בין קריירה לבית - חיים מלאי הגשמה. הספר מסביר מהם חיים מלאים, שמחים ומאוזנים ומספק מפת דרכים שתעזור לך להגיע אליהם. הספר יגלה לך כיצד להנהיג את החיים שלך, לעצב אותם כרצונך, ולהוביל את עצמך, משפחתך והעיסוק שלך, למקום גבוה, מצליח ומדויק הרבה יותר.

עדי מאור סיסו היא יזמת, מומחית בין-לאומית להתנהלות, לאפקטיביות ולשיווק יצירתי. ב"אפקטיבית" עדי מביאה סיפורים, חוויות ותובנות מ-15 השנים האחרונות שבהן שירתהבהצטיינות כחובלת בחיל הים, שימשה ראש מדור סימולטורים של החיל, ייסדה בית ספר מצליח לאיפור באינטרנט, הקימה משפחה, הפכה לאימא לשניים, פתחה מותג בחו"ל ובנתה עסק ייעוץ משגשג וחדשני העוסק כולו בהתנהלות אישית ועסקית.

"אפקטיבית" מיועד לכל מי שרוצה להשיג יותר בכל יום, ולכל מי שלא מוכנה להיכנע לאמונה הרווחת שלפיה אי אפשר לשלב בהצלחה בית וקריירה, ומשהו חייב לבוא על חשבון האחר. כי בסוף - הכול פתיר.


אפשר להשיג את הספר כאן.

עובדת עצות

ספר הדרכה מעשי, המלווה את הקוראת צעד צעד בכל שלבי תהליך הקבלה לעבודה חדשה - מהמיקוד התעסוקתי ועד לקבלה לעבודת החלומות.

הספר עדכני ואקטואלי, ומכיל את כל החידושים הקיימים בתחום הגיוס המתעדכן כל הזמן, ביניהם פרופיל לינקדאין, קבוצות פייסבוק, וכלים נוספים שיסייעו לניווט בעולם הטכנולוגי ולתיעול הרשתות החברתיות לטובת התהליך.

הספר מכיל כלים מעשיים, טיפים, סיפורים, דוגמאות, והמון השראה.

האם זו בעיה?

בעיות מילוליות במספרים טבעיים בבית הספר היסודי

"לכל בעיה יש פתרון, שאם לא כן - לא הייתה בעיה" (איינשטיין)

ספרה של ד"ר שרה הרשקוביץ עוסק בניתוח בעיות מילוליות במספרים טבעיים ובפתרונן, כפי שעוסקים בהן בלימודי המתמטיקה בבית הספר היסודי.

לראשונה בישראל יוצא ספר שמרכז את הידע הקיים בתחום השאלות המילוליות (כן, יש הרבה ידע בנושא הזה...), וספרה של ד"ר הרשקוביץ מיועד למורים, סטודנטים להוראה, מדריכי מורים, הורים - שמנסים להבין איך זה שהילד שלהם פתר בעיה "בדיוק כזאת" לפני שנייה ואת זאת הוא לא מצליח... ולשאר המתעניינים.

המבנה המשולש בסוגיות מסכת עירובין בתלמוד הבבלי

מקובל לחשוב שהמסר התוכני או ההלכתי הוא הגורם המכריע בעריכת הסוגיות שבגמרא, ואין מקום לשיקולים אחרים.

בספר זה מוכיח ד"ר אורי צור כי לשיקול הצורני משקל רב בדרך עיצובן של הסוגיות בגמרא, ומראה כי העיקרית בהן היא המבנה המשולש.

סוד תזונת התינוק הטבעוני

סוד תזונת התינוק הטבעוני הוא ספר הדרכה להורים שרוצים לשמור על תזונה טבעונית בריאה לתינוקם וגם להם. בספר 80 מתכונים טעימים להכנה מהירה, לפי גילים.

נטלי שוינקלשטיין היא נטורופתית טבעונית, אם לשני ילדים טבעונים מלידה. מומחית לרפואה טבעית למשפחה, בעלת קליניקה פרטית בחולון. מדריכה ומלווה משפחות לתזונה בריאה, מטפלת בכל הגילאים לשימור הבריאות וטיפול טבעי במחלות שונות.

 

ארמונו של מלך

הטבע כמרחב מקודש

אורי רמון


ארמונו של מלך הוא ספר המשך לזמן מקודש, שלימד אותנו כיצד להשתמש בדידג'רידו ככלי לפיתוח מודעות דרך תרגילי הרפיה, השקטת המחשבות ונגינה בעזרת כוח הדמיון.

ארמונו של מלך מזמין אותנו להעמיק את המסע הרוחני שלנו דרך השהות בטבע - ביערות, בהרים ובמדבר. מתוארות בו דרכים מגוונות לחבור לעצמנו ולמרחב "המקודש" דרך התבוננות, עבודה בכוח הדמיון, תפילה, כתיבה ועבודה עם הגוף, שבעזרתם נפגוש את הלב הפועם שבבריאה.

בעזרת ההתבוננות בנגינה בדידג'רידו והשהייה בטבע ב"מרחב המקודש", ייפתח בפניכם עולם שלם ותזכו לצאת למסע אינטימי מאוד, מסע של גילוי עצמי וגילוי הדרך להוציא את האותנטיות שלכם אל העולם.

זמן מקודש

התבוננות דרך נגינה בדידג'רידו וחשיבות החינוך להתבוננות

אורי רמון


Hebrewigiman היא שיטת התבוננות דרך נגינה בדידג'ידו. היא מכוונת את ההולך בה לפנות "זמן מקודש" במשך היום לתרגילי העצמה אישית כמו שהייה בטבע, נגינה תודעתית וכתיבה. השיטה מסייעת להבין לעומק את היכולות שלנו לבחור בחיים וליצור שינוי. היא שואפת להביא לגילוי הכוחות הפנימיים והעוצמות שלנו, ומעניקה כלים להגשמה עצמית.

החלק השני של הספר עוסק במהות החינוך להתבוננות והכנסת תרבות ההתבוננות למערכת הבית ספרית. חלק זה דן בשינויים שמערכת החינוך צריכה לעבור, תוך מתן פתרונות מעשיים למען עתיד חינוך ילדינו.

שביל ייעודך

"שני הימים החשובים ביותר בחייו של אדם הם היום שבו נולד והיום שבו גילה למה." (מארק טווין)

הספר שכתב שי חיון, מיועד לאלה שמנסים לגלות למה. לאלה ששואלים את עצמם מה ייעודם ואם הם בכיוון הנכון. במדריך תכנית מעשית בת 42 יום הכוללת אבחון אישי, תרגילים ומשימות שיאירו עבורכם את הדרך.

אפשר להשיג את הספר כאן.

כתבו אלי