עריכת ספרות

עריכת ספרות היא הרבה מעבר לעריכת לשון.

עד כמה הדמויות בכתב היד עקביות וברורות, ועם זאת עמוקות ומרובדות?

האם הן עוברות שינוי במהלך הסיפור? שאילולא כן – לפעמים אין סיפור...

אולי יש בסיפור דמויות מיותרות, כאלה שאם נקצץ לא נאבד דבר?

עם אלו קונפליקטים מתמודדים הגיבורים?

האם המבנה משרת היטב את הסיפור?

האם הדימויים מדויקים ומעבירים את המסר שאליו התכוון המחבר?

מהו המוקד הרגשי של הסיפור?

וכמובן גם – האם נשמרת עקביות בסיפור? האם ברור לקורא מה קורה מתי?
האם הבחורה השזופה מתחילת הסצנה נשארה שזופה עד סופה, או שלפתע יש לה גון עור חיוור וחולני מעט?

מדהים לכמה דברים שיצרנו איננו מודעים כלל...

זו בדיוק הסיבה שנדרשת עין נוספת. ביקורתית, משכילה ומיומנת.


חוות דעת ספרותית תספק לכם סיכום מפורט של כל האלמנטים האלה ורבים אחרים המתאימים לסיפור המיוחד שלכם, ותאפשר לכם לראות את הסיפור שלכם בעיניים אחרות, עיניו של הקורא.

עריכה ספרותית היא תהליך מורכב יותר שבמהלכו נביא יחד את הטקסט לרמה המיטבית שמגיעה לו. 

עריכת לשון היא השלב האחרון בכתיבת הספר, ובמהלכה ננקה ממנו את שאריות שגיאות הכתיב וההקלדה, שגיאות התחביר, ניסוחים עילגים ומסורבלים, ונהפוך אותו לשוטף, נהיר ונעים לקריאה.

ד"ש לגן עדן

לאחר שאביה של שירה נפטר היא מבקשת לומר בבית הכנסת תפילת קדיש יתום לזכרו, אולם רצונה מתנגש עם הנורמות של החברה הדתית שבה היא חיה, הגורסות כי בנות הנפטר אינן אומרות עליו קדיש, אלא בניו בלבד.

בתור צעירה עצמאית שירה מתקשה לקבל את העובדה שבימינו נמנע מנשים לקיים מנהגים מסוימים בדת, אף שההלכה מתירה אותם. היא יוצאת למאבק על אמירת הקדיש ביישוב יעלים שבו מתגוררת משפחתה. מולה מתייצב הרב יונתן, שהגיע כדי להחליף את רב היישוב. תוך זמן קצר מאבקה הפרטי תופח והופך למאבקן של נשים פמיניסטיות דתיות למען שוויון זכויותיהן בדת. לרקע המאבק, שמעורר סודות, תובנות ואהבות בלתי אפשריות, מנסה שירה להבין היכן מקומה הנשי בדת ועד היכן היא מחויבת לבטל את רצונותיה למען משפחתה.

הספר ד"ש לגן עדן עוסק באתגרי החברה הדתית מול המודרניזם והפמיניזם במציאות הישראלית של שנות האלפיים. הוא משלב סגנונות כתיבה שונים – רומן רומנטי, קומדיה ומתח, אשר יוצרים יחד מעין סאטירה חברתית.

אתי אלבוים היא סופרת, מחזאית ועיתונאית.

על סף הלב

זהו ספרו האחד עשר של משה גוטמן, והרביעי בסדרת 'מעבדי העשתונות', והוא עוסק במה שמעסיק את כולנו: עולם מחשבותינו, מצבור רגשותינו ומרקם חיינו.

בספר סיפורים מרתקים ובעלי תפניות מפתיעות על יחסי-אמת בין חברים, תקשורת נכונה בין הורים לילדים, יחסי האדם עם עצמו, יכולתו של איש להשתנות ולהשתפר, ושלל נושאים אחרים שנדרש אומץ כדי לעסוק בהם, ואפילו כדי לחשוב עליהם.

משה גוטמן כותב בשפה עשירה ומרתקת, מעוררת מחשבה ומעבדת עשתונות.

שמתי לב - רחלי מושקוביץ

בכתיבה קולחת ובשפה עשירה מגישה מושקוביץ סיפורים מהחיים, רגעים מוארים מזוויות שמעניקות להם עומק מפתיע. הדמויות הן פרי הדמיון, אך התחושה היא שהן מוכרות היטב. הן קורמות דיו ומילים, חושפות טפח מעולמן ונכנסות היישר ללבו של הקורא, גורמות לו להביט על חייו שלו בראי אחר.

זוהי אסופה מתוך עשרות סיפורים קצרים פרי עטה של מושקוביץ, שראו אור במגזין פנימה.

לרכישת הספר לחצו כאן

שירת השירים - רסיסי לילה

תשוקתה של שירה קליין אל דרור שדה החילוני ויפה התואר אינה מרפה ממנה. לא כשהיא נפרדת ממנו, ולא כאשר הם מתאחדים מחדש, בהחלטה אמיצה לשמור על חוקי הדת ולהימנע מכל מגע גופני ביניהם. המאבק הקשה מתרחש יום-יום, שעה-שעה, תוך שהשניים מתמודדים עם שדים מעברו האפל של דרור, ועם פנים חדשות באישיותו, המכריחים את שירה להתעמת עם אמונותיה ולקבל את ההחלטה החשובה בחייה.

כאשר נמחקים הגבולות בין הרוח לרגש ובין האמונה היוקדת לתשוקה הבוערת, גם הקוראים כבר לא כל-כך בטוחים היכן בדיוק עובר הגבול בין אהבת האל לאהבת אדם.

"שירת השירים – רסיסי לילה" הוא ספרה השני של שולמית מור (שם עט), אישה דתייה ובעלת משפחה, שבחרה להוציאו בעילום שם מפאת הצניעות, ומתוך רגישות וכבוד לחברה הדתית ולתהליכים שהיא עוברת. הספר מיועד לקוראים בוגרים בלבד.

לרכישת הספר לחצו כאן.

שירת השירים - מבעד לצמתך

מפנה גורלי מתחולל בחייה של שירה קליין, תלמידת אולפנה בת 18 מירושלים, כשהיא פוגשת במקרה את דרור שדה, עורך דין חילוני יפה-תואר, שעולמו ועולמה שונים זה מזה בתכלית. דרור מגלה עוינות כלפי אורח חייה הדתי-שמרני מצד אחד, ומשיכה עזה לאישיותה מצד שני.

היחסים עם דרור מכריחים את שירה להתמודד עם קונפליקט בין התשוקה לאמונה, ולהתעמת עם מערכת הערכים הממושטרת והיציבה שעליה חונכה; אך היא שבויה בקסמו, נחושה לפענח את סודותיו, ולא מוצאת את הכוחות להתרחק ממנו. בין השניים  נוצר קשר חזק שמתפתח לרומן חושני וסוער.

שירת השירים - מבעד לצמתך הוא ספר מושך ומותח, שירגש את הקוראים וירתק אותם עד העמוד האחרון. הספר נכתב בהשראת מגילת שיר השירים, ומתרחש במציאות של ראשית המאה ה-21. זהו ספר הביכורים של שולמית מור (שם עט), אישה דתייה ובעלת משפחה, שבחרה להוציאו בעילום שם מפאת הצניעות, ומתוך רגישות לחברה הדתית. הספר מיועד לקוראים בוגרים בלבד.


אפשר לרכוש את הספר כאן.

כתבו אלי